پای نتورک (Pi Network) چیست؟
نوشته شده توسط : صابر اعظمی

در روزهای اخیر ، ممکن است از دوستانتان برای ثبت نام و کار در رسانه های اجتماعی و پروژه هایی به نام پی شبکه ، پروژه هایی با وعده های جذاب دعوت شده باشید که این روزها علاوه بر جامعه ارزهای دیجیتال ، افراد عادی نیز دارند. درگیر شده است ، خصوصاً در ایران. اما یک پروژه شبکه چیست و هدف آن چیست؟ این پروژه چقدر قابل اعتماد است؟ آیا شرکت در این پروژه مفید خواهد بود؟ برای دریافت پاسخ این سؤالات ، ارز دیجیتال را دنبال کنید. در این مقاله نشان خواهیم داد که شبکه ها یک پروژه کلاهبرداری هستند.

در صفحه اول سایت ، یک دروغ بزرگ ضبط شده است و شبکه شما را به شرح زیر معرفی می کند: اولین ارز دیجیتال که می توانید با تلفن خود معدن کنید.

از نظر تئوری و روی کاغذ ، از هر سخت افزاری که قدرت پردازشی دارد می توان برای معدن تمام ارزهای دیجیتال ، حتی بیت کوین استفاده کرد. اگر در زمینه نرم افزار و سخت افزار تخصص دارید ، حتی می توانید Bitcoin و Atrium را با تلفن همراه خود معدن کنید. البته استخراج موبایل به هیچ وجه سودآور نیست ، اما فقط بدانید که تمام ارزهای دیجیتال کاغذ را می توان از تلفن های همراه استخراج کرد.

همچنین افراد با تجربه در این زمینه احتمالاً با ارز دیجیتال الکترونیک آشنا هستند. الکتروونیم و چندین پروژه دیگر مدتها پیش ایده معدنکاری موبایل را مطرح کرده بودند. بنابراین ، این گفته از وب سایت فیثاغورس فقط یک دروغ است.

اتریوم در حال جمع کردن اتر هستند!

یک نگاه دقیق تر به این سایت نشان می دهد که هدف از داشتن پا ، تسهیل روند حذف است. این شبکه استخراج از معادن را یک کار دشوار می داند ، که انرژی زیادی را هدر می دهد و هدف آن تسهیل فرایند است.

اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید اینست که استخراج آسان ممکن است هدف نباشد. حتی کل فرآیند معدن کاری یک هدف نیست بلکه وسیله ای برای تأمین امنیت شبکه ای است که اهداف دیگری دارند. به عنوان مثال ، هدف بیت کوین ارائه راهی برای پرداخت هزینه های همتا به همتا و غیر متمرکز برای همسالان است. Atrium قصد دارد قراردادهای هوشمند را به صورت غیرمتمرکز ارائه دهد. هدف Iota کار در اینترنت اشیاء است. اما هدف نهایی چیست؟

هرکسی که نگاهی به کاغذ سفید در مورد پروژه های بزرگ blockchain چین بیندازد ، از عدم حرفه ای بودن و تبلیغات آن مطلع است. برای تأیید شبکه فیثاغورس نیازی به دانش فنی ندارید. کافی است آن را با پروژه های سفید مانند Cardano مقایسه کنید و مقایسه کنید. با یک نگاه سریع می توانید تفاوت بین یک پروژه خوب و یک برنامه کلاهبرداری دست و پا چلفتی را بگویید.

در کاغذ سفید تعمیم یافته است.
یکی از قوانین کلی برای تشخیص پروژه های نامعتبر و کلاهبرداری در زمینه ارزهای دیجیتال این است که صاحبان پروژه در مورد جزئیات فنی بحث نمی کنند. یک پروژه خوب عملی است که در آن تمام جزئیات مفهومی و فنی به خوبی توضیح داده شده است.

WhitePaper سعی کرده است که بیت کوین را مقایسه کند ، در حالی که نویسندگان کمترین دانش در مورد جزئیات فنی بیت کوین را ندارند. به نظر می رسد آنها نسبت به توضیح جزئیات پروژه خود علاقه بیشتری به مقایسه خود با بیت کوین دارند. وایت پیپر بیش از 70 بار نام بیت کوین را ذکر می کند.

یک نمونه بارز از کلی بودن این مقاله بخش "نقشه راه" است. نقشه راه خلاصه می کند که این پروژه از سه بخش تشکیل شده است: طراحی ، آزمایش و اجرای نهایی. سوال این است ، آیا پروژه ای وجود دارد که این سه مرحله را ندارد؟ کلیه پروژه ها بطور کلی از این سه مرحله عبور می کنند. این جزئیاتی است که نقشه راه برای هر پروژه را با پروژه دیگر متفاوت می کند. تاریخی که پروژه در آن پیشرفت خواهد کرد باید با جزئیات مشخص شود. به عنوان مثال ، در تصویر زیر نقشه راه "TON" ، شبکه باز تلگرام blockchain چینی را مشاهده می کنید.





:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 22 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: